• 09189870018

  • roghayehshahriyari@gmail.com

آنچه از دل برآید ...
متفرقه

آنچه از دل برآید ...

طراحی سایت حرفه ای و منحصر بفرد
طراحی سایت

طراحی سایت حرفه ای و منحصر بفرد

طراحی وب با اصول سئو
سئو

طراحی وب با اصول سئو

تصاویر بصری
گرافیک

تصاویر بصری

چگونه  وب سایت فعلی را ارتقا دهیم؟ [1]
اگر می خواهید یک وب سایت قدیمی را ارتقاء دهید، مهم است بدانید که اشتباهات رایج در طی مراحل ارتقاء می تواند به شدت بر ترافیک وب سایت و رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

چگونه وب سایت فعلی را ارتقا دهیم؟ [1]

تعداد بازدید ها : 815
تاریخ انتشار : 28 فروردین 1399
دسته بندی: طراحی سایت

اگر می خواهید یک وب سایت قدیمی را ارتقاء دهید، مهم است بدانید که اشتباهات رایج در طی مراحل ارتقاء می تواند به شدت بر ترافیک وب سایت و رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

ما در طراحی مجدد و به روزرسانی وب سایت های تخصصی، تخصص داریم و مرتباً می بینیم که در نتیجه ارتقا سایت ها، ترافیک و رتبه آنها بهبود یافته. به عنوان مثال، ما اخیراً مشتری داشتیم که کورکورانه به یک شرکت بی تجربه مراجعه کرده و آنها یک وب سایت جدید براق ساخته و راه اندازی کرده بودند. در ظاهر سایت عالی و بی نقص به نظر می رسید اما نتیجه رتبه بندی و ترافیک سایت آنها باعث شده است که تحقیقات و سوالات مهم و زیادی در مورد علت کم شدن ترافیک سایت که تاثیر منفی بر کسب و کار آنها گذاشته بود داشته باشند.

نیازی به گفتن نیست که مشتری فوق  ما را برای اصلاح اوضاع استخدام کرد. ما در واقع مجبور شدیم وب سایت قدیمی آنها را بازیابی کنیم تا رتبه ها و ترافیک آنها را بازگردانیم، که هفته ها طول کشید، سپس برنامه ریزی دقیق برای انتقال از وب سایت قدیمی به وب سایت جدید انجام دادیم تا از این طریق تاثیر به روز رسانی وب سایت به حداقل برسد.

عواملی که در رتبه بندی شما تأثیر می گذارد

به روزرسانی-  Back-End: بیشترین خطرات هنگام به روزرسانی وب سایت خود و تغییر از یک زبان برنامه نویسی سمت سرور به دیگری رخ می دهد. این امر معمول و طبیعی است. مشتری ممکن است در وردپرس یا برخی از سیستم های وردپرس دیگر و یا زبان های سمت سرور دیگری باشد. این خطرناک است زیرا بارها ساختار URL وب سایت تغییر می کند و این بر رتبه بندی تأثیر می گذارد. برای پی بردن به این موضوع ، توسعه دهنده می تواند از redirect 301 استفاده کند، که به موتورهای جستجو می گوید، این آدرس قدیمی اکنون در این مکان جدید قرار گرفته است. این روش کارامد و درستی می باشد اما با این کار نی ، شاهد از دست دادن رتبه بندی بودیم.

تغییر ساختار سایت: تغییر مکان مطالب در دسته های مختلف، تغییر مکان در ناوبری و تغییر پوشه هایی که محتوا تقریباً همیشه آنجا ذخیره می شود، همیشه بر رتبه بندی تأثیر می گذارد.

حذف محتوا – تغییر محتوا: حذف و تغییر محتوای "قدیمی" می تواند بر روی جستجوی شما تأثیر بگذارد، زیرا Google این صفحات را فهرست بندی کرده است و غالباً بارها به ترافیک منجر می شود. به مقدار محتوایی که دارید مثل  شبکه ماهیگیری نگاه کنید. هرچه تور بزرگتر باشد، ماهی بیشتری جذب خواهید کرد. و در مورد کوچکتر کردن تور ماهیگیری خود با بیندیشید و با احتیاط عمل کنید.

ویرایش / تغییر محتوای سایت: با یک به روزرسانی جدید، اغلب تمایل به تجدید نظر در کلیه مطالب ایجاد می شود. مراقب باشید. می توانید محتوا را با دقت و احتیاط بیشتر کنید اما بهتر است ترافیک جستجو و رتبه بندی جستجو برای هر صفحه را بررسی کنید تا مطمئن شوید نمی خواهید روی بهترین صفحات خود تأثیر بگذارید. تراکم کلمه کلیدی خود را بررسی کنید و آن را به طور اساسی تغییر ندهید. همچنین در تولید محتوای طولانی تر بکوشید.  گوگل نگاه می کند که مدت زمان ماندن کاربر در صفحات شما به عنوان یک عامل ارتباط چیست. محتوای جذاب تر طولانی تر است.

تغییر تصاویر: تغییر تصاویر و نام تصاویر می تواند بر ارتباط یک صفحه در موتور جستجو تأثیر بگذارد. می توانید تصاویر را تغییر دهید اما نام تصویر را تغییر ندهید و سعی کنید همان تعداد عکس را برای بهترین صفحات خود حفظ کنید.

تغییر نام صفحه: عنوان صفحه و نام صفحه بسیار مهم است. مراقب تغییر نام صفحات برای صفحات دارای رتبه بندی مناسب باشید.

تغییر توضیحات متا: گرچه یک اساسا عامل رتبه بندی نیست، اما توضیحات متا به خوبی نوشته شده می تواند تعداد کلیک را افزایش دهد. بنابراین اگر صفحاتی با کلیک بالا دارید، همان توضیحات متا را حفظ کنید.

 تغییر سرفصل ها و زیرنویس ها: صفحات اغلب از بخش هایی تشکیل می شوند که از سرفصل ها و زیرنویس ها تشکیل شده اند. این ها سیگنال های مهم رتبه بندی هستند. شما می خواهید در صورت امکان این موارد را حفظ کنید یا وقتی صفحات به خوبی رتبه بندی نشده و یا ترافیکی ندارند، آنها را بهینه کنید.

تغییر Canonical: بیشتر مشتریان این موضوع را درک نمی کنند، اما دو نام برای دامنه شما وجود دارد: www.companyname.com  و http://companyname.com همانطور که مشاهده می کنید یکی از www  استفاده میکند و دیگری استفاده نمی کند. برای پیدا کردن یکی از آنها، فقط آدرس خود را در یک مرورگر وب تایپ کنید، منتظر بمانید تا صفحه بارگیری شود و سپس ببینید که نوار آدرس با کدام آدرس سریع تر سایت را بارگذاری می کند، آن آدرس را حفظ کنید اجازه ندهید که توسعه دهنده وب به طور اتفاقی آن را تغییر دهد، زیرا این امر می تواند به طور قابل توجهی در رتبه بندی موتورهای جستجو شما تأثیر بگذارد.

سرعت صفحه: اطمینان حاصل کنید که صفحات شما به سرعت بارگیری می شوند. این عامل مهمی است. سرعت مطلوب زیر سه ثانیه می باشد.بهینه سازی موبایل - بدون برنامه ریزی، یم تلفن همراه سایت شما را نشان می دهد اما سایت شما باید برای موبال بهینه سازی شده باشد. این یک عامل مهم در رتبه بندی تلفن همراه است.

URL های seo/ Friendly: مطمئن باشید آدرس URL حاوی کلمات کلیدی مناسب می باشند.

پیوند داخلی: بیشتر صفحات حداقل باید 2-3 پیوند با سایر مطالب مرتبط در وب سایت داشته باشند. اگر از قبل این لینک ها را دارید، آنها را حفظ کنید. اگر اینطور نیست، برای داشتن این پیوندها برنامه ریزی کنید.

پیوند خارجی: پیوند دادن به وب سایت های خارجی که به موضوع مرتبط هستند و درباره موضوع محتوای شما به Google سیگنال می فرستد، می تواند به رتبه بندی وب سایت شما کمک کند.

نحوه به حداقل رساندن خطرات ارتقاء وب سایت شما

همه عوامل فوق در رتبه بندی جستجو و ترافیک شما نقش دارند. اگر قصد داردی تمام محتوای وب سایت خود را حفظ کنید، و فقط ظاهر وب سایت را به روز می کنید، خطرات کمتری وجود دارد اما اشتباهات سهوی هنوز هم ممکن هست وجود داشته باشند، بنابراین مطمئن باشید که توسعه دهنده وب از این خطرات آگاه هست و به عنوان بخشی از به روز رسانی ها آنها را به شما یادآوری می کند. 

ارتقاء وب سایت که یک یا تعداد بیشتری از عوامل فوق را تحت تأثیر قرار خواهد داد، نیاز به کمی برنامه ریزی مقدماتی دارد تا مشخص شود که هدف مورد نظر چیست؟ اهداف وب سایت جدید چیست؟ چه محتوایی باید بماند؟ چه چیزی بایگانی شود. و در ساختار وب سایت، از  چه زبان سمت سروری استفاده خواهد شد، و غیره. این به عنوان "جلسه نقشه راه" خوانده می شود و هدف این است که مسیری را که کمترین خسارت را وارد می کند و باعث حفظ رتبه موتورهای جستجو می شود، ترسیم کند.

برچسب ها
مقالات مرتبط